fredag 28 mars 2008

Barnsligt barnsligt

Jag lallade omkring på NK Porslin igår och letade kaffemuggar av märket Bodum. Hittade inga och beslöt mig för att be om hjälp. Det var ganska lite folk där men alla, ALLA, trängde sig i kön framför mig. Jag funderade länge och väl på om det var min kappa från HM som inte mätte sig med deras minkpälsar eller kanske min fejkläderväska från en marknad i London som inte glänste ikapp med deras *fyll i dyrt väskmärke här*. Hur som helst var min uppenbarelse inte så imponerande eftersom jag tydligen gick att skuffa åt sidan.

Sånt här irriterar mig vansinnigt! Jag menar, kolla bara på Julia Roberts i Pretty Woman! Vem vet - jag kanske var en jäkla triljardär som uppskattar det enkla (läs: HM).
Så jag gjorde som vilken annan normal människa skulle ha gjort. Jag la av en smygare och gick därifrån.
Barnsligt, jag vet. Men ack så kul!

Ps. Är det någon som vet var man kan få tag på Bodums kaffemuggar? De i glas?

2 kommentarer:

MarathonMia sa...

Klockrent. Skit ska med fis fördrivas!

Slick sa...

http://www.danskdesign.nu/matsal-glas-c-155_90.html