söndag 9 mars 2008

Utekväll

I helgen var jag ute med väninnorna. Vi gick och käkade indiskt och sen vidare ut i Stockholmsnatten för att ta ett par öl. Det var fantastiskt kul - tills vi gick vidare. Vidare suger. Vidare till ställe som spelar hög musik (som inte ens är bra) i lokal som är för full och med tjockaste jackan (som naturligtvis spills ner med öl när man försöker parera passerande människor) och försöka upprätthålla någon form av konversation suger.
-Annat var det när jag var ung
utbrast jag. Då la vi våra väskor i en hög i mitten och dansade runt dem.
Det gör man tydligen inte längre. Vidare betyder trängsel. Vidare betyder att man på sin höjd kan stampa med ena foten om musiken skulle falla en i smaken. Tam tam tam. Tur att musiken bara var halvbra. Påminn mig om att jag ska undvika ställen med bra musik nästa gång jag ska vidare. Och lämna tjockaste jackan hemma,

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller med dig!
Lovar att vara på dig om den stora jackan.