måndag 17 mars 2008

Bäääääär mig!

Me no feel so hot.

Efter en angenäm schlagerkväll så vaknade jag söndag morgon alldeles för tidigt. Av att jag hade ont i halsen. Fy bubblan. Dagen spenderades sedemera i soffan under en filt tittandes på diverse filmer och TV-serier. Som tur var blev jag omhändertagen med bravur. Både lunch, middag och nya Ben&Jerry's-glassen (Baked Alaska) samt nya numret av Veckans Nu! serverades mig.

Tyvärr är det så att om jag slappar en hel dag så kan jag inte sova på natten. Så jag har vaknat i princip varje halvtimme. Detta har reducerat mig till en mycket ynklig person idag. En ynklig person med svullen hals och för få sovtimmar under västen och som ändå gått till jobbet. Åh så bra jag är på att ta hand om mig själv. Amen.

2 kommentarer:

Love Mondays sa...

Jag skickar genast din halsondhet tillbaka där den kom ifrån. Hade jag tränat ordentligt hade jag burit dig. Faktiskt.

Anonym sa...

åååå va glassen god?
Du vet att det är mycket bättre att äta glass än att städa i skåp å lådor om du ska bli frisk...
Du måste bli frisk!