fredag 8 februari 2008

Va sa du att du skulle göra sa du?

- Nä, jag kan inte följa med och ta en öl efter jobbet. Jag har tvättstugan. Och dessutom är jag pank...
- Oj. Vilket spännande liv du verkar leva.

För att folk inte ska fresta mig att tänka "äsch, jag tar kreditkortet" så har jag skapat mig en sk. Pankograf som talar om för betraktaren exakt hur lite pengar jag har kvar på mitt konto samt hur lång tid det är kvar till lön. Pankografen sitter på min skrivbordslampa på kontoret.
Jag ser pankografen lite som ett konstant påminnelse om att det inte är tufft att vara pank och att jag ska skylla mig själv jävligt mycket. Så här ser den ut:

Dessutom behöver jag tvätta. Väldigt mycket. Och tvätta är på många sätt gratis (om man storhandlat tvättmedel innan).

3 kommentarer:

Anonym sa...

om du vill festa till utan pengar... Sök då, en middag för två. Den är gömd mellan två korgar ovanför en dörr.

Dörren är monterad på en plats dit man går i nöd, men ut leende.

Vill du ha fler ledtrådar?

Anonym sa...

då äger du mycket snygga skor :P

Lilla Duktig sa...

anonym: eeeeh. men vänta!? vad är det här? vem? hur? var? en presentmeny? darn you mia!

egoina: you bet! men jag använder dem inte... tyvärr.