tisdag 14 april 2009

Åland, lamm och avsaknaden av en spoltoalett

Hej vänner!
Nyligen hemkommen från den åländska skärgården och tvåfaldigt renskrubbad sitter jag nu här igen framför jobbdatorn och suktar efter den sovmorgon som gick mig för fort förbi...

Som vanligt hade vi en fantastisk tid; först dagskryssade vi med det fina folket på M/S Rosella och åt den trevliga buffén, sen körde vi en massa bil och åkte ett par båtar till. (Från dörr till dörr tar det ungeför lika lång tid som en flygresa till Thailand. Men det är bara en parantes. Dessutom är taxfreen minst lika bra.)

Det första vi möts av när vi stiger in i farbror Anders fårhus är att ett litet ulligt lamm kommer till världen. Och sen ploppar det bokstavligen ut lamm till höger och vänster under de dagar vi är på ön. Vi varvar att hänga i fårhuset och kela med lammen med att hugga ett par kubik ved, andas frisk luft, bli fyllda till bredden med god mat och (i mitt fall) vinna en förkrossande seger i Texas Hold'Em.
Fan-fuckin-tastic!

Enda abret på den annars rätt trevliga himlen är avsaknaden av spoltoalett. Rinnande vatten finns i storstugan, men i lilla stugan där vi bor så är det modernaste en FM-radio med dubbla kasettdeck. Vattnet pumpar man upp själv ur brunnen, och sina behov uträttar man på utedasset.
Lite problematiskt om man är så fåfäng som jag alltså.

Nu ska jag jobba häcken av mig och sen fira Bästis som fyller år. Grattis!

1 kommentar:

MarathonMia sa...

Grattis till vattentoalett. Grattis till Bästis :)