måndag 27 april 2009

Tillbaka i stan

Japp, nu är jag tillbaka i stan efter en helg i staden Göteborg. Eller snarare; efter en helg tillbringad i en bil på väg till eller från Göteborg. Den faktiska tiden där var bara en kväll, natt och förmiddag. Och då var vi mest fulla i alla fall. Vissa av oss mer eller mindre, kanske jag ska säga och sedan tillägga att undertecknad var den enda som var körbar på söndagen och fick således uppdraget att köra hela vägen hem. Sex timmar bakom en ratt med två stopp för mat. Tur att Jens hade tagit med sig sin GPS (inställd att prata enbart danska) så jag hade lite sällskap när alla somnade.

Men Göteborg som stad växer verkligen varje gång jag kommer dit! Nu var det sommarkänsla i hela staden. Liseberg öppnade. Folk picknickade i gräset och allt var så grönt. Inte som hemma där träden fortfarande tvekar om de ska slå ut eller ej... Festen vi var på var även den en rolig tillställning. Full med inhemska, högljudda spårvagnschafförer och god mat.

Igår när vi äntligen kom hem var jag så slut att det enda jag kunde göra var att lägga mig i ett skumbad varpå jag praktiskt taget somnade. Halv tio sov jag som en stock och konstaterar således att det är jobbigt att besöka andra städer.
Skickar med en liten ful bild som jag tog på Systembolaget i Jönköping (damn min dåliga mobilkamera) på, vad i alla fall jag tro är, årets modemiss:

Bilden föreställer en kvinna som uppenbarligen tyckte att det var lite fränt att ha en handväska som också var ett väggur. Anledningen till detta kan vi bara spekulera i. Men låt oss komma överrens att de tre röda BIB-ar hon köpte kanske kan ha något med beslutet att göra?

4 kommentarer:

Jenni Jen Jen sa...

hon kanske är rappare!?

M sa...

haha, visst e en del lite skumma.. :)

mAria sa...

Nej jag tor hon bara ser väldig dåligt...måste ha STOR klocka och många lådor för att hon inte ser.

Magda Gad sa...

men shit vilken störd väska!