torsdag 9 april 2009

Överviktig och nertyngd

I min handväska bor just nu sista boken i Twilght-serien; Breaking Dawn, en julklapp från Svägerskan som jag sugit på länge nu. Jag har medvetet sparat den i sängbordet, för läser jag klart den så blir det inget mer Bella och Edward och deras omöjliga kärlekshistoria bland vampyrer och varulvar. Och...aaaaah, jag kom ifrån ämnet.

Vad jag ville säga var att boken är stor (längst till vänster i bild). Förutom att den väger 798 gram (jag var tvungen att väga på brevvågen på Kontoret), så är den över 750 sidor lång i något slags Belgian Blue-storpocketformat som funkar - om man bara sitter still och har en bokhållare. Men att släpa på den i handväskan ger partiell nackspärr och att ligga i sängen och läsa kräver en slags slagsidemodell med den outläsa delen som stöd för att orka hålla bokhelvetet upprätt.

Var det någon som tänkte till lite extra här? Om vi gör den omöjlig att läsa så... kommer mystiken runt böckerna tätna. ALLA kommer vilja ha sitt eget (oläsbara) exemplar.

Nu har undertecknad redan tagit sig till sidan 216 och ser ingen anledning att ge upp. Dessutom ska vi åka bort över påsk, och med lite tur kanske jag kan hitta en läsfåtölj eller dylikt att ockupera. Med lite otur kommer jag kanske hem med nackspärr.
Tiden får utvisa.

1 kommentar:

Anonym sa...

...åh... jag älskar nya böcker, olästa - oknäckta böcker. Har sparat min nya tills... IDAG! Today's the day. Å jäklar vad jag läser... sidan 95 i ett jihuuu och så har jag flera timmar till med bara boken och jag och bubbel... bubbel is a måste! Glad påsk!
/Bästissyrr