måndag 4 januari 2010

Och nu då?

Vi kom in från en 2,5 timmars långpromenad i snö och kyla för en stund sedan och sitter nu uppkrupna i soffan och myser med en kopp kaffe. Det är mörkt ute och julen är officiellt över.

Och nu då?

Det jag ogillar mest med just denna tid på året är att jag snart måste plocka bort den fina belysningen som hör julen till. De fina stjärnorna och stakarna som kastar mjuka skuggor i fönstren och som höjer mysstämningen med en sisådär 150%.
Julgranen kan jag leva utan. Också musiken och godiset. Men belysningen - den skulle jag behålla året runt om jag bara kunde. Och visst kan jag ju (jag är vuxen och vad grannarna säger bryr jag mig inte om) men då skulle jag ju inte uppskatta det lika mycket när mörkret sänker sig över Sverige nästa år.

Jag tänkte bara dela mig mig av det. Hejdå.

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller med dig. Det blev sååå tomt i fönstren. Därför sätter jag upp det jättetidigt. Är först i kvarteret jämt. Fråga sonen. Men tomtarna och det andra åker bort fort så jag får ha mitt "gamla" vanliga trygga inbodda framme. God fortsättning och mys ordentligt./Kram Brittis