söndag 31 januari 2010

Summan av lasterna är...

Just nu är det få saker som gör mig så glad som att öppna mejlboxen och se orden "Tradera - vinnande bud på auktion". Jag går i spinn! Det susar i öronen! Jag vill stå i fören på ett stort skepp och skrika "I'm the king of the world"!
Larvigt men sant. Men jag har blivit fast i Traderaträsket och låt mig berätta för dig; det är djupt, geggigt och oändligt tidskrävande. Och fast jag bara vunnit fem auktioner för en summa av 250 spänn (plus frakt) så har jag säkert budat på hundra saker. Bara för att det är så... beroendeframkallande.
Jag budar såklart på barnkläder. Till Rufus. I alla färger, former och storlekar. Och märken.

De säger ju att summan av lasterna är konstant.
Förr var jag en fullfjädrad nöjesrökare som gillade goda drinkar.
Nu är jag rökfri, dricker ett halvt glas vin då och då samt äter måttligt med godis (det sistnämnda måste ses i relation till hur lättillgängligt godis är just nu - jag går förbi godishyllan dagligen på ICA men avstår, har fikadejter med mammorna dagligen men tar bara en slät kopp kaffe). Dock hänger jag alltså på Tradera istället.

Summan av lasterna är alltså... Tradera?

6 kommentarer:

Gurra sa...

jag kan riktigt känna charlie och mattias flåsa i nacken....

Sussi Blom sa...

Kan du inte lägga till Kajulen bland dina laster:-)???

Anonym sa...

samma här, lägger ner många timmar på Tradera och väntar på tre paket i veckan. Men jag köper mest scrapbooking och shabby chic för tillfället. Yeees!!
Kram Brittis

Lilla Duktig sa...

Kajulen: Jag kommer i veckan och lämnar in saker så jag kan köpa saker!
Brittis: Alltså det här shabby chic... Jag har kollat in det på Tradera men jag fattar inte riktigt. Kan du förklara exakt VAD det är?

Anonym sa...

Jaaa, det är en massa saker som kallas shabby chic, mest inredningsdetaljer. Gamla saker som man kan köpa på loppis eller har själv i källaren, men jag är lite förtjust i ljuspåsarna som man stoppar ner en liten burk i och ett värmljus, blir ett fint sken. Men det kan man sy själv hur lätt som helst, med lite gammal spets från mormors lakan och lakanstyg. Såna där ord att ha på väggen, "lycka" "kärlek" osv. Änglar... Jag har samlat på änglar i åratals och har hur många som helst, får nog sälja några själv...haha..
Men nu samlar jag på glas, har flera skåp fyllda ca 613 stycken...
Nu ska jag baka tårta till mannens kalas, han fyller på fredag. Ha det gött. Kram till er alla från mig!

Rebecca sa...

haha..vad var det jag sa :-) Shabby chic är lantlig vit stil, ofta anses det nog ha en fransk touch. Romantiskt ska det väl oxå vara. Men huvudsakligen lite gammalt och slitet på ett charmigt sätt.