söndag 17 januari 2010

Veckan som gick

Så glömde jag bort bloggen igen ett par dagar. Men vilka dagar sen!

På födelsedagen (tackar för alla gratulationer) så var jag och RufusSATS Babygympa. Medan jag stod och svettades på stepbrädan låg Rufus framför på en filt och himlade med ögonen. Och när det var dags för styrkedelen fick han agera både hantel och tyngd. Rufus var skeptisk till gympan, speciellt stretchen som han tyckte att vi skulle hoppa över helt till förmån för lunch... Men Rufus mamma var lyrisk! Svett! Dunka-dunka (om än låg)! Aerobicsskor! Och slutligen träningsvärken! Aaaaaah!

På torsdagen gjorde sig Rufus och jag en varsin ny bekant, på fredagen promenerade vi i fyra timmar - två på förmiddagen med mammagruppen och två ensamma på kvällen genom Stockholm.

Lördagen bjöd på premiär för babysim, något som lillkillen var tveksam mot. Till hans försvar var badet dåligt tajmad med mat och sömn. Dålig planering från hans föräldrar... Efter badet promenerade vi vid Hellasgården och drack varm choklad med grädde.
Jag kanske inte behöver skriva att Rufus däckade och sov hela natten av alla aktiviteter? Dessutom har han sovit nästan hela dagen idag också, vilket inte har varit helt fel. Jag fick två hela ensamtimmar på dagen som jag använde till dusch, scrub, ansiktsmask och pyssel med lite sygrejer.

En härlig vecka alltså. Frågan är om jag inte ska försöka ta en lugn dag nästa vecka. Om inte annat för Rufus skull.

Inga kommentarer: