onsdag 10 november 2010

Enkel livskvalité

Igår på lunchen tömde jag min plånbok på stämpelkort från Pocketshop och travade ner till nämnda affär. Där tillbringade jag sedan en lång stund med att bara stirra på de olika titlarna, läsa några baksidor och titta på de skyltade böckerna. Till slut fastnade jag för en deckare som personalen rekommenderade och som lät spännande. Jag betalade med mina stämplar och tillbaka på kontoret satte jag mig med en lunchlåda och började läsa.

Det kanske inte verkar vara så betydelsefullt men för mig är det här livskvalité.
Så enkelt!

2 kommentarer:

Redighetsministern sa...

För mig är livskvalité att kunna njuta av det lilla i det stora livet, carpe diem är inte ett så dumt uttryck!
Kram

Anonym sa...

...det där - det är precis det som är livskvalitet för mig med... :)
/Bästis syrr