tisdag 2 november 2010

I'm baaa-aaaack

Japp. Hemma i Sverige igen, på riktigt denna gång. Och det är så jäkla härligt.
Jag skiter högaktningsfullt i att det är svinkallt, regnigt, mörkt och allt det där andra som jag vanligtvis spenderar mina höstar med att klaga på. Jag är ju hemma! Ett hem med ytor (varför äger vi så få möbler?), vatten man kan dricka direkt ur kranen, inga kackerlackor i badrummet samt både kaviar och leverpastej i kylen. Livet leker!
(Och när jag om två veckor börjar klaga så hänvisa mig gärna till det här inlägget.)

Och så har jag ju börjat jobba igen... Mannen har tagit över föräldraledig-pinnen och själv går jag upp när klockan ringer och tjänar mitt levebröd. Iklädd vuxenkläder. Pratandes vuxenspråk. Åtta timmar om dagen.
Det är skitsvårt och jag tappar koncentrationen ofta och blir yr i huvudet. Fast det går väl över. Eller?

Hur som helst: jag är tillbaka.

1 kommentar:

Sturebymamma sa...

bra där. när kommer bilderna på väskorna du köpt?