torsdag 25 november 2010

På torsdag är det ärtsoppa, på fredag är det lön

Jag har gått och blivit dagvill. Hela veckan har jag levt och jobbat som att det är imorgon. Min teori om hur det kunde bli såhär är att det är lön denna vecka. Och lön får man ju på fredagar. Så har det varit sen det gamla bondesamhället. INTE.

Lön får man idag – torsdag. Så när jag igår skulle ta fram hembakade lussebullar ur frysen till fredagsfikat på jobbet så kom det som en smärre chock att det bara var onsdag. Onsdag!

Tänk om jag inte ställt in mina två kompisluncher denna vecka? Då hade jag suttit på fel ställe och väntat. Inte bara en, utan två gånger.

Men. Man måste tänka positivt också. Nu har jag ju fått en extra kväll hemma då jag kan pyssla. Jag har också gjort klart dagens alla jobbsysslor redan igår, och skulle kunna ägna dagen åt planlöst surfande. Dessutom är det ju lön idag.

Jag kanske inte är dagvill ändå, utan bara alldeles för smart för mitt eget bästa.

1 kommentar:

Bästis sa...

Röstar på det sista.