onsdag 17 november 2010

Säg det med en mugg

Kontoret är allt som vanligt.
Fast en del saker har ändå ändrats sedan jag försvann. Såsom att varje storkund (vi har sex stycken) har fått varsin låt. Så när t.ex. kund A ringer börjar således hela kontoret sjunga på en modifierad och rätt osynkad version av Främling - fast med omgjord text. Charmigt.
Sen har det dykt upp en del nya personer också och för att visa var skåpet ska stå har jag införlivat en gammal idé från förr som jag skulle vilja kalla "säg det med en mugg".

Idén går rätt och slätt ut på att varje person på kontoret som fyller år får en noga utvald mugg i present av mig. Muggen ska ha text, bild eller mönster och valet av mugg får inte ifrågasättas eftersom jag är enväldig, obestridlig och allvetande och faktiskt har valt muggen med precision och noggrannhet som ska matcha personen i fråga. Sagt och gjort. Igår fyllde chefen år.

Jag valde bort ”I only took this job for the money” och liknande tryck och optade för den här fina och ulliga kattungen som gick raka vägen in i chefens hjärta och kaffekonsumtion. Han har inte släppt den sen igår.

Succé.
Löneförhöjning, here I come!


Chefens kattungemugg och min Hello Kitty-dito. I bakgrunden hallonmoussetårta från Thélins.

Inga kommentarer: