fredag 19 november 2010

Kent eller inte Kent?

Det verkar som om Sverige är uppdelat i Kent-älskare och Kent-hatare:
- Åååååh, dom är typ bäst och Jocke Berg är skitsnygg hallå!
- Har du märkt att ALLA Kent-låtar börjar likadant? Dam, dam, dam. Värdelöst!

Själv har jag varit av åsikten att de är skitbra live och har en del hittiga refränger. Tills imorse på tunnelbanan då P3 spelade Kents nya (?) singel Ismael. Och det är så värdelöst dåligt att jag nästan mår lite illa. Oinspirerat, prettotext och bara ... blah... De kanske fortfarande är bra live, men jag har inte sett dem på över fem år. Så sorry herr Berg, nu sällar jag mig till den neggiga sidan av Kent-förståsigpåare.

Vad hände?

2 kommentarer:

Bästis sa...

Var hela tiden säker på att du var en av oss. Blir så glad av att se ditt sanna jag.

mAria sa...

Kent har blivit en medelålders klagande gubbe, som alla andra.