onsdag 4 april 2007

Dagens ilandsproblem

Nu när jag är sjuk *snörvel* så kan jag inte använda linser utan är fast med mina gamla hederliga glasögon (inte de från högstadiet dock). Så imorse när jag gjorde mig redo för att åka in till arbetet och panikjobba ett par timmar *suck* så inträffade dagens ilandsproblem:

Jag lade ifrån mig glasögonen medan jag använde en av mina provburkar med fabulös ansiktskräm (en lång historia) och när jag var klar var glasögonen borta. Ojsan, tänker kanske du. Sicken klantskalle hon är den där lilla tjejen... Men nu ska du ha väldigt klart för dig att för dig att situationen blev väldigt, väldigt traumatisk. Jag menar, hur ska jag kunna hitta något om jag inte ser något? Famla som en halt höna sicksackandes mellan utstickande bordsskivor, smutstvätt och gymväskor (packade såklart)? Jag säger bara moment 22.
Pokvännen var lätt road där han låg i sängen och tittade på morgonnyheterna. Utan att hjälpa till. *fräääs*
Snacka om vardagsdramatik. Och dessutom innan morgonkaffet. Skjut mig.


Just det, jag hittade glasögonen i översta lådan i min garderob/byrå. Bland de svarta tröjorna (ja, jag har färgkoordinerat min garderob). Slutet gott allting gott.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ytterst elakt av pojkvännen, måste jag säga. Hpmpf. Jag lider av samma problem, så fort jag lägger ifrån mig glasögonen på något annat ställe än sängbordet får maken hitta dem åt mig, det är liksom ingen idé att ens försöka.

Anonym sa...

Heja G! Heja heja! Skitkul ju!