tisdag 17 april 2007

Konspiration

Vi har inget vatten i våra toaletter på jobbet. Sen igår!
Min teori är att chefen testar hur uthållig personalstyrkan är.
”Hmmmm” myser hon och kramar sina händer i bästa Farbror Barbro-stil. ”Nu har de gått fyra timmar utan toalettbesök och hittills har vatten- och kaffekonsumtionen minskat med 56%. Jag kommer att bli rik, rik, rik! Moaaaaahahahaaaaaaaaa!”


Hur som helst så borde någon komma och göra något åt det här snart. Just nu sitter jag mest och håller mig för att kunna besöka ICAs kundtoa på lunchen. Obekväm arbetstid? Bara förnamnet. Och jag tänker fanimej ta ett kvitto på de fem kronor det kostar att kissa och lämna in som utgift. Så det så. Försök bara stoppa mig!

2 kommentarer:

Matilda sa...

Fan va snålt! Din chef borde dela ut femkronor till alla på arbetsplatsen för toabesök.
Du vet: "En peng till Lilla Duktig. En peng till Greta... osv."

Lilla Duktig sa...

Eller hur! Snålisar.