söndag 8 april 2007

Tjockis

Idag är jag tjock. TJOCK! Tjock, tjock, tjock, tjock, tjock.

Efter att ha tillbringat en vecka hemma i sjukt, stilasittande tillstånd med glass och snabbnudlar så dundrade det in två påskägg som lade sig tillrätta i min famn. Nu ligger de i magen.

Imorse så startade jag dagen med lite TV och påskäggsfrulle. Sega, sura godisar. Sen hittade jag den vita chokladen (som jag gömt i bokhyllan) och till det lite kaffe. Sen ville jag kräkas. Så jag gjorde det näst bästa (värsta?) och skurade hela badrummet. Blä. Inget gör en godissugen som ett smutsigt avlopp. För att avsluta det hela så fick det bli en tretimmars powerwalk med bästisen. Nästan hemma fick jag svallningar i låren av avsaknaden av riktig mat. Jag får tydligen svallningar i låren när jag är hungrig. Det är högst normalt.


Nu är påskägget slut. Jag ställde fram det efter middagen med vännerna. Jag är så smart. Imorgon ska jag inte äta godis alls och till frukost får det bli rivna morötter.

Viva la fullkornsgröt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

När jag va i Salamanca i Chile så sa min kompis:
-Åh, du är så mysig att krama nu!!
-När jag har klippt mig?
-Nä, när du är så tjockis...

Anonym sa...

Blä för gröt. Fast fullkornsbröd är gott, det gillar vi. Du har blivit blogg-dattad, se min blogg.