onsdag 18 april 2007

Dålig lårdag

Ibland har man dåliga hårdagar. Då kan man tvätta, kamma och kladda med håret i flera timmar utan att håret vill sig.
Idag har jag en helt okej hårdag (tofs). Istället har jag en dålig lårdag:

Lilla Duktig: Jag är tjock igen.
Tågmuppen*: Neje, du har aldrig varit tjock. I alla fall inte när jag sett dig.
Lilla Duktig: Mina jeans stramar. Så jag var och hetstränade spinning igår. Jag fick nästan kramp. Och sen åt jag var noga med att äta 50% mat och 50% rivna morötter till middag.
Tågmuppen: Du kan ju inte basera dina vanföreställningar på dina töntiga jeans.
Lilla Duktig: Jo.
Lilla Duktig: Jag är ju tjej.


Det är traumatiserande att stå framför garderoben på morgonen och inte hitta ett enda par byxor som passar. I 15 minuter. Ni vet vad jag menar. Förr om åren hade jag alltid ett par nödjeans som inte var världens snyggaste, men så in i boden sköna att jag inte brydde mig. De är kasserade nu (man kan bara laga ett par jeans så många gånger utan sytalang) och jag är för evigt dömd att vandra i långbyxans förvirrade snårskog.

* Det är skitkul att hitta på namn på sina vänner utan att röja deras identitet alltför mycket.

1 kommentar:

Jonna sa...

Jag vet hur det känns, för tillfället äger jag säkert tio par byxor men tycker bara om ett par. Och det är ju total ångest.