måndag 9 februari 2009

Armfläbb - be gone!

I helgen har jag har provat och inhandlat tärnklänning till Bästis bröllop (144 dagar kvar). Klänningen är grön. Klänningen har en alldeles egen stor rosett som tjänar både som acessoar och maginhållare. Den är bekväm. Den är skitsnygg. Den är också axelbandslös.

MEN. Fläbbet som skapas när man drar på sig något tajt, axelbandslöst funkar bara inte. Och jag har en hel del att stoltsera med. Så nu är det hårdträning som gäller. Förutom mina två vanliga spinningpass så lägger jag härmed till styrketräning. Eller kanske boxning? Är det någon där ute som har några tips på vad exakt jag ska träna för att få Madonnaarmar? Eller vafan… Madonnaöverkropp säger vi när vi ändå pratar om det… Alternativet är att jag skaffar en massa extensions och låter dem hänga över de mest fläbbiga delarna. Men extensions är sååå 2004. Herre guuuuuuud!

7 kommentarer:

MarathonMia sa...

bästa knepet som tar bort flebbet på 6 veckor - it works: 100 armhävningar per dag. Fördela på 20-25 st åt gången. Gör så många du kan på tå.

Jag körde: 25 när jag satt igång kaffebryggaren, 25 när jag duschat, 25 innan jag lämnar lägenheten - då återstår ynka 25 till kvällen. Fläbbet försvinner. En klädsamt röd ton på kinderna är bonus.

Heja dig.

Lilla Duktig sa...

Dricker du kaffe hemma på morgonen?

MarathonMia sa...

såklart. jag gör bäst kaffe i hela världen ;)

Anonym sa...

Å, jag ska också på bröllop snart och din klänning låter gudomlig. Var har du köpt den, om jag får fråga?

Anonym sa...

Nintendo Wii Fit tror jag ju på. Du kan göra alla spelen stående på händerna.

Lilla Duktig sa...

Mia: Såklart du gör!

Erica: Kolla Alfred Angelos hemsida; www.alfredangelo.com och klicka dig fram till tärnklänningar. Där finns ALLT!

Maria: Jag kanske borde investera i Wii Fit? Har redan konsollen, så spelet borde räcka...

Zandra sa...

Vira in dig själv i en sjal och save yourself the skittråkiga gymmet!
Eller sola solarium, man ser ju alltid lite läckrare och smalare ut om man är solbränd.

Om du känner för att svara på en liten utmaning, finns det en till dig på bloggen just nu.