torsdag 26 februari 2009

Lilla Duktig har låtsassamtal med läsarna

Lilla Duktig: Ååååååhneeeeeeeej!
Du: Vad vad vad? utropar du. Har du fått kräksjukan, är Lena tillbaka eller har mobiltelefonen slagit över till det förhatliga T9 igen? Eller tog du inte bort flaskan med T-röd och örngott från den påslagna spisplattan innan du gick hemifrån?
LD: Inget av ovanstående, replikerar jag och tuggar på insidan av kinden.
Du: Men vad ääääär det då? Säääääg! Har chefen glömt att stänga gylfen igen? Kom igen, du kan berätta för mig... *ler inställsamt*
LD: Okej. Såhär är det... Blondinbella har likadana Uggs som jag har.
Du: ...
LD: Nu får de för alltid förpassas till balkongen som rök-skor.
Du: ...
LD: Ja okej. Skit på´re. Jag går hem nu. Till mina Uggs. Som jag faktiskt gillar. Herrå. *muttrar för sjig själv*

1 kommentar:

mAria sa...

Men Blondinbellas blogg var nere när jag skulle se uggsena. Besviken.
Jag vet ju inte vad det är?