söndag 22 februari 2009

Kött-lycka

I fredags var jag och Mannen hemma hos en kompis och lagade mat. Kompisen är nog den enda jag känner som har en egen slaktare. Hon gillar sitt kött helt enkelt. Så hon har en slaktare. Annorlunda och lite..charmigt? Eller kanske bara makabert. Jag vet faktiskt inte.
Vad jag dock vet är att maten blev väldigt god. Mannen, med sitt förflutna som kock, och kompisen - som är matentusiast av stora mått och som skriver på sin egen kokbok - dansade omkring och hackade, vispade och stekte som att det inte fanns någon morgondag. Kött-lyckan var total i köket.

Själv gjorde jag fruktsallad. Den blev mycket god.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du får det att låta som om hon har sin slaktare i garderoben, när Spånga centrum är mer nära sanningen ...

Lilla Duktig sa...

Ja, fast vore det inte coolare om hon faktiskt hade en i garderoben? Eller på balkongen?