torsdag 5 februari 2009

The Kontoret

Idag har det varit tyst och lugnt på Kontoret. Nästan onaturligt lugnt. Ingen som hoppar fram i min väg när jag ska gå och hämta mer kaffe. Ingen som kommenterar min mat på lunchen. Ingen som trakasserar mig med MSN-konversationer i tid och otid. Jag känner mig märkbart skakad. Och jag är inte ensam om det. Stämningen här på Kontoret är lite ... knäpp.

Idag har jag och A riktigt släppt loss. Vi började med att utmana varandra i liggande stolen, och nu pratar jag inte yoga utan den matematiska formeln. Som vi båda förträngt. Tror vi. Ingen minns riktigt. Sen gick vi snabbt över till Spotify, där vi försökte slå varandra i den som kunde hitta sämst samba-musik. Under tävlingen uppkom en annan tävling; att pricka D's soptunna med ihopskrynklade orderlappar. Eftersom stämningen var på topp startade några andra en spontantävling om vem som kunde svara först i telefonen när det ringde. Och yran fullkomligt exploderade i och med att vi lyssnade på introt av World Wide Web med Nick Borgen. Om och om igen (för er som inte hört den är det ett modem som ringer upp). Lyckan var total! På arbetsplatsen! Hurra!

3 kommentarer:

MarathonMia sa...

Jag har sagt det förr: DU är en grym arbetskollega och livsnjutare.

Jag saknar att jobba med dig.

*kram*

Anonym sa...

Du är utmanad!

Slick sa...

Oooo liggande stolen... Det var jättelänge sen! Jag var tvungen att tänka efter!