onsdag 18 februari 2009

När den dåliga hårdagen smyger sig på en. Som en liten indian.

Varning för i-landsproblem.

Imorse i duschen funderade jag:
Ska jag tvätta håret? Men gjorde jag inte det igår...? Vad är det för dag idag egentligen? Brygger den högra kaffebryggaren på jobbet godare kaffe? Vad är upp? Vad är ner?
Osv. Som en extremt morgontrött människa gör. Jag avgjorde att det inte fanns något hårtvättsbehov och lallade iväg till jobbet som vanligt.

Men så... klockan 11.00 prick (eller nåt) så råkar jag kasta en blick i spegeln och... Katastrof! Mitt hår har förvandlats såsom Askungens vagn vid tolv-slaget. Alltså, jag ser inte ut som en pumpa i håret - men något magiskt har sannerligen hänt. Och inget positivt. Jag ser ut som en jävla flottig risbuske i håret.

Och det här är inte första gången!
Mången gång har håret sett fantastiskt (nåja) bra ut på morgonen för att plötsligt utan förvarning förvandlats till något odefinierbart på fikarasten, lunchen eller vid besöket till kopieringsrummet.
Men nu är det jag som sätter ner foten och säger nej till smygande dåliga hårdagar. Mina alternativ står mellan att tvätta håret varje dag, eller lägga upp en hårtvättningsschema som jag tejpar upp på insidan av toadörren.

Hur gör ni?

2 kommentarer:

Jenni Jen Jen sa...

Det hände mig idag med!!! Heeeelt hemskt!! Japaner, de lyckosarna, får aldrig fett hår!! Jag ska nog göra en smärre hårtransplation så jag också slipper det!! hihi!

Anonym sa...

Jag tvättar (nästan alltid) hela håret varannan dag och "framkanten" de dagar jag inte tvättar hela. Men jag kan ändå råka ut för precis det du beskriver, att håret bara ger upp utan förvarning. Men jag har blivit lite mindre beroende av att mitt hår ser bra ut, eller framför allt känns bra, sen jag fick barn. Lite mystiskt, men så är det.