tisdag 3 februari 2009

Livets små störningsmoment

Det är revisortider på Kontoret. Det betyder att vår lilla revisor med hästansiktet kommer på besök, låser in sig i vårt ringa-presonliga-samtal-på-arbetstid-där-ingen-hör-rum, använder vattenkokaren för att göra te (INGEN dricker te på Kontoret! Policyn är kaffe eller dö.) och kör slut på tonern i kopiatorn. Silent ninja alltså. Vi vet att hon är där. Men vi ser henne inte (eller hör för den delen).

Men igår blev hennes närvaro plötsligt väldigt märkbar. Hon stal nämligen MIN PERSONLIGA HELLO KITTY-MUGG. VEM GÖR NÅGOT SÅDANT??? STJÄLA! TJUV!

Va? Bara för att jag kom en kvart för sent så tyckte hon att hon fick välja mugg först? Well, gnägg på dig missy! Gå och göm dig i ditt rum och kom inte ut förrän det är lunchdags. Idag var det jag som kom en kvart för tidigt och reclaimade min mugg. Ta det du...

3 kommentarer:

Slick sa...

Vill du ha muggen själv - ställ den då inte i det allmänna skåpet. Står det en liter mjölk i kylen utan namn på dricker jag upp den också, antagligen i den sötaste muggen jag kan hitta i det allmänna skåpet.

Anonym sa...

I vilda västern släpade man Hello Kitty-muggtjuvar i fötterna till utkanten av staden, doppade dem i tjära, rullade dem i fjädrar och sköt dem i fejan med en Colt.

Go Old School on her sorry behind!

Anonym sa...

gjorde de verkligen så storebror? Det måste jag berätta för alla mina kompisar i så fall!
(för är det inte så att allt du säger är sant...?)

Jag tycker i alla fall att muggtjuvar är den värsta typen av tjuvar(nästan) visa lite respekt liksom....