onsdag 21 mars 2007

Lilla Duktig skyller på klimatförändringarna



Seger!

Min - ack så desillusionerade - plan att starta mitt nya liv har tagit avstamp i succé!
Redan igår vid hemkomst såg jag till att packa mina träningskläder och lägga fram annat löst som jag tänkt ta med mig till jobbet. Och HUR SVÅRT var det? Nä, just det…
Glad i sinnet och rosig om kinderna fullkomligt studsade jag in i sovrummet till min garderob. Men där tog det stopp. Serru.
Alltså; på vintern är det enkelt att välja kläder (- Jag tar den här ylletröjan och dekorerar den med den här yllesjalen.) och på sommaren likaså (- Hm, hur liiite kläder kan jag ha på mig idag egentligen?). Men hur, hur, hur ska jag kunna veta vad det är för väder från dag till dag just nu? Det är ju aprilväder! I mars dessutom! Mindre saker har fått min hjärna att överhettas. Fort! Ge mig en byggfläkt á la Carola någon! Den här tjejen har klädångest!


Vad har vi lärt oss av detta då? Jo, att det är klimatförändringarna som är monstret i städskrubben (eller i mitt fall; garderoben). Och att jag tänker skylla på dem.

2 kommentarer:

Slick sa...

Jag har lagom tjocka strumpsockar på mig idag. Och stilettpumps. Jag är också lite vårförvirrad...

Matilda sa...

Usch ja. Det är alldeles för förvirrat väder.
Dessutom gillar ju monstret att byta väder mitt på dagen så att man antingen svettas eller fryser ihjäl.