torsdag 15 mars 2007

Vardagsmystik


Något ”galet mysko” (citat världens bästa T) har tydligen hänt.
Min goda vän T har just blivit uppringd av sin dejt (som hon inte hört av sen i måndags) – tror hon...

Alldeles nyss ringde det på mobilen, okänt nummer och när hon svarar säger mannen i andra sidan luren "Oj, då ringde jag fel, förlåt." Hon svarar: "Jaha, vem sökte du?" Hans svar: "Nä, jag sökte Maria, jag ringde fel nummer, förlåt." Varpå de lägger på.
Men grejen är den att hon är till 95% övertygad om att det var hennes dejt som ringde. Eller - citat T – hans rösttvilling.

Detta rör såklart upp mängder av frågor och hon kontaktar mig desperat på MSN för att få klarhet i situationen. Va? Vad? Hur? Varför? Kort sagt: vi fattar ingenting.

Jag kommer på mig själv med att bli alldeles varm i hela kroppen. Private Detective Capable anmäler sig, SIR! (honnör och smäll med klackarna) Vardagsmystik är det bästa som finns. Hur tänker folk egentligen?

Och vem sjuttsingen är Maria?

Inga kommentarer: