torsdag 8 mars 2007

Tänk om jag kunde bli sjuk...

Det är såååå fuskigt!
Alla, och då menar jag verkligen alla, blir sjuka till höger och vänster med diverse kräkningar, huvudvärk och feber. MEN JAG DÅ? Det är inte så att jag på något sätt försöker förhindra att bli sjuk. Fast å andra sidan så gör jag ju direkt inget för att BLI sjuk. Så idag bestämde jag mig för att ta saken i egna händer:

Allt började imorse när min träningskompis mejlade och sa att hon minsann hade feber och huvudvärk. Till saken hör att hon inte bara är min träningskompis utan också på väg till Thailand med make och barn. Till saken hör OCKSÅ att hon aldrig blir sjuk. Aldrig. Hon berättade en gång i förtoende för mig att hon en gång haft influensan. Arma människa!
Efter all denna högst intressanta information tänkte jag att "om hon kan borde ju jag också kunna bli sjuk". Och varför inte använda min väninnas nya feber? Vår plan ser ut såhär:
1) Hon kommer förbi här innan hon åker hem och kurerar sig. Väl här så ska vi tungkyssa varandra.
2) Hon slickar på en post-it som hon sedan lägger i en plastpåse och budar över till mitt Jobb. Varpå jag slickar på den.

Om inte det här hjälper så vet jag inte vad. Eller, jo jag vet precis vad som krävs för att bli riktigt sjuk - slicka på tunnelbanan. Jag vet, jag vet. Ska hon verkligen sjunka så lågt?
Nä. Vet ni? Inte än. det får bli min sista utväg.

Nu ska jag sätta mig vid ytterdörren och vänta på ett bud.

Inga kommentarer: