torsdag 4 september 2008

I want candy!

Har ni tänkt på att godis ger sömnproblem? Eller vänta. Är det bara jag? Igen? Menåh!

Förra veckan så var jag sa otroligt sugen på godis, och allt jag kunde fokusera på hemmavid var en påse Skittles som jag hade i strumplådan (ja, jag gör som min mor och gömmer godis) sedan gammalt. Ni vet, helt plötsligt bara slår det en att påsen ligger där och man kan inte tänka på något annat. Så jag åt den. Hela. Och sen släckte jag lampan och somnade.
Den natten sov jag jättekonstigt. Hade speedade (färgämnena i godiset?) och snurriga drömmar.
Och det är inte första gången. Varje jäkla gång som jag gräver upp en påse godis ur gömmorna i hemmet så sover jag... illa. Förjävligt illa.
Så. Det finns två alternativ som jag ser det:
1) Bara äta godis under första halvan av dagen.
2) Sluta äta godis helt och på så sätt undvika problemet.
Hjälp! Är det någon mer som har det här problemet?

4 kommentarer:

el Niño sa...

Det är gömmorna som hämnas på dig, de vill ha kvar sitt godis såklart.

Anonym sa...

Förslag nummer två låter som ett väldigt dåligt förslag...

Magda Gad sa...

ät sockerfritt godis :-)

Anonym sa...

Hahahaa, en engelsk kompis hävdar stenhårt att om man äter socker eller ost (!!!) innan läggdags så sover man dåligt.. Hon säger också att alla vet det!
Jag bara,.. Hallå?.. Vadå alla?? Jag visste ju inte..
Hon ba: alla i england iallafall..

Jag tycker fortfarande att det är lite märkligt.. Men kul. /Maja